Bucuresti
0729.139.780

Pre-terapia la copii / Ce implică, cât durează și cum se desfașoară?

Relația terapeut-copil este un factor foarte important în tratamentul efectiv al pacientului, încât asigurarea unor condiţii optime pentru dezvoltarea cu succes a unei relaţii între terapeut şi pacientul său, trebuie să fie primordială. Astfel și in cadrul terapiei comportamentale aplicate există la începutul interacțiunii o perioadă de aproximativ 2-3 săptămâni în care terapeutul şi copilul se cunosc si se obisnuiesc cu programul de terapie.

In perioada de pre-terapie terapeutul îl observa pe copil, observa lucrurile care lui ii fac placere, lucrurile care il deranjeaza, observa abilitatile pe care copilul le are deja și care pot fi folosite in terapie pentru dobandirea unora noi. In aceste sedinte terapeutul il recompenseaza foarte mult pe copil, nu este intruziv, desfasoara foarte multe activitati placute astfel incat copilul sa il asocieze cu ceva placut, ca dupa inceperea terapiei sa colaboreze cu terapeutul in atingerea obiectivelor.

Cabinet Individual de Psihologie Al Kabbani Sara tine cont de latura emotionala a copilului si recomanda ca in primele sedinte sa participe la joaca unul dintre parinti sau bunici.

Echipa de lucru este formată din: coordonator, terapeut şi părinţi (coterapeuţi), însă, în funcţie de nevoile copilului putem integra în echipă: logoped, kinetoterapeut, profesor de înnot, etc.

Obligatiile coodonatorului:

-stabileste sedintele periodice cu echipa de terapeuti si parintii copilului – este foarte important ca aceste sedinte sa fie cat mai dese

– implică familia în planul de recuperare;

– comunică eficient și explică adecvat deciziile luate în realizarea planului de intervenție – atât echipei terapeutice cât și familiei;

– selectează adecvat programele de intervenție și stabilește tehnicile de intervenție asupra comportamentelor neadecvate;

– urmărește periodic graficul de dezvoltare pentru a putea fi obiectiv în evaluarea progreselor copilului;

– urmărește graficul de dezvoltare al copilului – pe baza acestuia realizează planul de intervenție;

Rolul parintelui:

–  de a respecta programul terapeutic zilnic, şedinţele de parenting şi ora de 60 de minute ( ultimele 10 min sunt alocate feedback-ului )

– de a plăti şedinţele de terapie

– de a respecta regulile şi sugestiile echipei terapeutice, de a se implica activ în recuperarea copilului.

– de a discuta despre orice disconfort care apare in timpul sau in afara sedintelor de terapie

Factori cum ar fi: căldura afectivă, comunicarea autentică, caracterul permisiv şi de acceptare din cadrul relaţiei terapeutice sunt consideraţi factori necesari, pentru că schimbarea să aibă loc.

Studiile arata ca relatia terapeutica contribuie 30% la eficienta terapiei si ea are la baza acceptarea neconditionata, empatia si congruenta. Este important sa o privim nu ca pe un scop atins la un anumit moment din cadrul terapiei, si ca pe un proces constant pe termen lung la care se lucreaza treptat in fiecare sedinta.

Este important sa nu ne descurajam daca apar comportamente negative in perioada de pre-terapie (copilul refuza sa participe la joc, plange, tipa, arunca cu obiecte etc ) acestea sunt raspunsul unei stari de anxietate extrema sau neputinta de a-si comunica dorintele/nevoile.

Related Posts